`t Groene Hart
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: `t Groene Hart
Hoe het precies zit laat zich raden, maar juist bij de wagons van de spelers trein kan het mogelijk van invloed zijn, of er word met wisselen, hoe klein ook, een foutje gemaakt waar TS niet mee overweg kan, mja dat spreekt natuurlijk voor zich.....
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: `t Groene Hart
Nou Frits laat je onderschrift voorlopig maar even staan.
Want heb de wagons vervangen met de Kuju\RailSimulator\RailVehicles\Freight\Shimmns\Hoogovens Staal\Wagon\shimmns.bin (Fopix) en dat werkt verder perfect, dus zonder dump.
Want heb de wagons vervangen met de Kuju\RailSimulator\RailVehicles\Freight\Shimmns\Hoogovens Staal\Wagon\shimmns.bin (Fopix) en dat werkt verder perfect, dus zonder dump.
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Ja Duhhhh,
probeer maar eens een paar andere, dan komt het vanzelf goed.
Denk je nu echt dat ik de halve dag heb zitten slapen?
probeer maar eens een paar andere, dan komt het vanzelf goed.
Denk je nu echt dat ik de halve dag heb zitten slapen?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: `t Groene Hart
Dat hoor je mij niet zeggen maar er is toch iets mis gegaan met wisselen, of aan het einde, bijv. niet opslaan of weet ik wat.
De LocoSwapper doet het iig goed en kan de schuldige niet zijn wat ik ermee wil zeggen.
De LocoSwapper doet het iig goed en kan de schuldige niet zijn wat ik ermee wil zeggen.
-
- Oprichter
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Op vele plekken :)
- Gegeven waarderingen: 199 keren
- Ontvangen waarderingen: 272 keren
Re: `t Groene Hart
Deze route is nu ook opgenomen in de TS Maps
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
- Daniel
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Gelukkig heb je zelf de oplossing van dit probleem gevonden.
Dankzij Marklin weet ik nu, dat er een vinkje staat bij "rolling start" en dan kan je dus wel materiaal wisselen, maar bij de start van het scenario blijft alles bij het oude.
Waarom er een "rolling start" is aangevinkt is een raadsel, want je moet gewoon alles zelf opstarten en staat alles dus gewoon stil te wachten.
Nu opgelost dus en is er te rijden met een echte loc, zonder verdwenen wijzers
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
- 4
- Locatie: Thuis
- Gegeven waarderingen: 99 keren
- Ontvangen waarderingen: 212 keren
Re: `t Groene Hart
Als je met "alles zelf opstarten" bedoelt: De dieselmotor is uit en je moet alles aanzetten, dan is dat de reden van rolling start. Standaard bij ChrisTrains staat alles aan, de scenariomaker heeft er hier voor gekozen om het opstarten van de diesellocomotief te simuleren dmv een rolling start.
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: `t Groene Hart
"Alles zelf opstarten" ja dan nee kun je met een Rolling start opnemen zoals de motor zelf starten.
Maar ook de front lampen, ATB, instrumenten verlichting enz. kun je overlaten aan de machinist, of voor een luie machinist van te voren aanzetten.
Mja zoals gezegd met een rolling start kun je dus materieel vervangen maar omdat je een StartingSave bestand hebt (met daarin materieel gegevens en niet gewijzigd word door oa. LocoSwap) word een scenario van daaruit gestart tenzij je de Rolling start uitvinkt.
Hierbij gaan dan wel de gemaakte opties verloren.
Trouwens wat een ScenarioScript.lua bestand voor doel heeft weet ik niet, maar daar kun je toch ook iets dergelijks ingeven, of heb ik dat mis?
Maar ook de front lampen, ATB, instrumenten verlichting enz. kun je overlaten aan de machinist, of voor een luie machinist van te voren aanzetten.
Mja zoals gezegd met een rolling start kun je dus materieel vervangen maar omdat je een StartingSave bestand hebt (met daarin materieel gegevens en niet gewijzigd word door oa. LocoSwap) word een scenario van daaruit gestart tenzij je de Rolling start uitvinkt.
Hierbij gaan dan wel de gemaakte opties verloren.
Trouwens wat een ScenarioScript.lua bestand voor doel heeft weet ik niet, maar daar kun je toch ook iets dergelijks ingeven, of heb ik dat mis?
-
- Beheerder
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 169 keren
- Ontvangen waarderingen: 360 keren
Re: `t Groene Hart
Daarmee kan je inderdaad allerlei functies van de trein aansturen, zoals het in-/uitschakelen van verlichting, ATB, dodeman en nog veel meer.
Ook gedurende het scenario.
In theorie zou je er een trein volledig zelfstandig mee kunnen laten rijden.
Welke functies wel en niet met lua aan te sturen zijn hangt af van de scripting van de trein.
Dat in dit geval gekozen is voor een rolling start zal zijn omdat het veel eenvoudiger is.
De loc instellen op de gewenste staat, vinkje aanzetten, opslaan en klaar.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Klein foutje gevonden op perron 11 te Gouda:
Is eenvoudig aan te passen:
Moet eigenlijk een grote beugel zijn, maar dit kan ook, toch?
Is eenvoudig aan te passen:
Moet eigenlijk een grote beugel zijn, maar dit kan ook, toch?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 16:56
- 4
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 220 keren
Re: `t Groene Hart
Sorry voor de wat late reactie maar het is niet echt een foutje/bug. Ik heb dit zo opgehangen aangezien er in het echt CTA's hangen die gewoon recht hangen en niet in een hoek hangen, maar aangezien deze er niet zijn heb ik ervoor gekozen om dit op deze manier op te lossen aangezien ik deze CTA's niet in rechter kan hangen.
Bouwer van 't Groene Hart
-
- Oprichter
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Op vele plekken :)
- Gegeven waarderingen: 199 keren
- Ontvangen waarderingen: 272 keren
Re: `t Groene Hart
Mogelijk dat je dit soort CTA's, bedoeld, ik weet niet of deze er zijn in de game. Ik ga er bijna vanuit van wel.
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Ja dat is mijn eerste model en bestaat dus
Wat betreft het eerder gemelde foutje, kijk nog eens goed naar het plaatje zou ik zeggen.
Hint: zwevende beugel
Wat betreft het eerder gemelde foutje, kijk nog eens goed naar het plaatje zou ik zeggen.
Hint: zwevende beugel
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- peerklota
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1743 keren
- Ontvangen waarderingen: 1508 keren
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 16:56
- 4
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 220 keren
Re: `t Groene Hart
Nu de route uit is heb ik niet stilgezeten. Hier is wat voortgang te zien tussen Leiden Centraal en Leiden Lammenschans.
- Deze gebruikers waarderen MVVGamer voor dit bericht (totaal 6):
- hanstreintje • DeNederlandseTrein • Wadlopertje • Louke1968 • JobPeeters • Andries33
Bouwer van 't Groene Hart
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Ziet er goed uit!
Bij het laatste plaatje zou ik wat gevulde fietsenrekken plaatsen, die zijn inmiddels ook gemaakt, dat is wel zo realistisch.
Bij het laatste plaatje zou ik wat gevulde fietsenrekken plaatsen, die zijn inmiddels ook gemaakt, dat is wel zo realistisch.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 16:22
- 4
- Gegeven waarderingen: 94 keren
- Ontvangen waarderingen: 130 keren
Re: `t Groene Hart
Deze worden met NONLv5 meegeleverd, mag gebruikt worden. Zijn gemaakt door Gert.Rob Jansen schreef: ↑21 feb 2022, 17:27Mogelijk dat je dit soort CTA's, bedoeld, ik weet niet of deze er zijn in de game. Ik ga er bijna vanuit van wel.
Routebouwer NONLv6.5
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 developer
Patrick F.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 mar 2022, 06:43
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: `t Groene Hart
Wat een fantastische route, zo realistisch. Ik kom uit Alphen en het ziet er gewoon verbluffend uit! Klasse!!
Wel een puntje, in de vroege ochtend scenario waarin het donker is, is het wel erg donker. Ik zie nergens straatverlichting.
Ook de verlichting van de trein is minimaal. Is dit iets van TS zelf? Anyway, zeer realistisch, en ik kijk uit naar meer!
Wel een puntje, in de vroege ochtend scenario waarin het donker is, is het wel erg donker. Ik zie nergens straatverlichting.
Ook de verlichting van de trein is minimaal. Is dit iets van TS zelf? Anyway, zeer realistisch, en ik kijk uit naar meer!
- Deze gebruikers waarderen zorba84 voor dit bericht:
- Hans Weverling
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Stationsnamen wijzigen
Even een vraagje. Ik rij alle scenario's via RW Enhancer 2 inclusief de bijbehorende omroepen.
In deze route hebben de stationsnamen ook afkortingen. Boskoop is dus "Boskoop 'Bsk'"
RW Enhancer spreekt nu ook de 'Bsk' uit. Dat klinkt uiteraard wat vreemd.
Ik ben best wel handig in de scenario editor, maar veel minder in de route editor.
Mijn vraag is kan ik zelf in de route editor de namen van de stations veranderen.
Ik hoor het wel.
Alle lof voor de makers van de route. Ik woon zelf in Leiden dus de omgeving van Alphen komt me bekend voor.
Groetjes van Rob
In deze route hebben de stationsnamen ook afkortingen. Boskoop is dus "Boskoop 'Bsk'"
RW Enhancer spreekt nu ook de 'Bsk' uit. Dat klinkt uiteraard wat vreemd.
Ik ben best wel handig in de scenario editor, maar veel minder in de route editor.
Mijn vraag is kan ik zelf in de route editor de namen van de stations veranderen.
Ik hoor het wel.
Alle lof voor de makers van de route. Ik woon zelf in Leiden dus de omgeving van Alphen komt me bekend voor.
Groetjes van Rob
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: `t Groene Hart
Voor eigen gebruik kan dit zonder gevolgen.
D.w.z. alleen de bovenste regel die je krijgt door op de marker te dubbelklikken, de onderste (Perron1) moet je afblijven want dat is de interne naam, ofwel als je die wijzigt dan krijg je in dit geval een missend station Boskoop!
Zie knipsel:
Edit/
Trouwens bedenk ik net in deze gaat het om een perron marker maar als er meerdere perrons zijn in een plaats word het een ander verhaal want Boskoop kun je per perron maar 1 keer gebruiken natuurlijk.
Of gaat het hier niet om en bedoel je wat anders?
D.w.z. alleen de bovenste regel die je krijgt door op de marker te dubbelklikken, de onderste (Perron1) moet je afblijven want dat is de interne naam, ofwel als je die wijzigt dan krijg je in dit geval een missend station Boskoop!
Zie knipsel:
Edit/
Trouwens bedenk ik net in deze gaat het om een perron marker maar als er meerdere perrons zijn in een plaats word het een ander verhaal want Boskoop kun je per perron maar 1 keer gebruiken natuurlijk.
Of gaat het hier niet om en bedoel je wat anders?
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: `t Groene Hart
Ha Marklin,
In dit voorbeeld wordt omgeroepen dat dit de trein is naar Waddinxveen Triangel 1 Wadt.
Eigenlijk zou ik "1 Wadt" weg willen halen zodat alleen Waddinxveen Triangel overblijft.
Wadt weghalen is geen probleem denk ik maar 1 (spoor 1) denk ik wel.
Of kan ik in 1 van de markers dat wel weghalen ?
Alvast dank voor je antwoord.
Rob
In dit voorbeeld wordt omgeroepen dat dit de trein is naar Waddinxveen Triangel 1 Wadt.
Eigenlijk zou ik "1 Wadt" weg willen halen zodat alleen Waddinxveen Triangel overblijft.
Wadt weghalen is geen probleem denk ik maar 1 (spoor 1) denk ik wel.
Of kan ik in 1 van de markers dat wel weghalen ?
Alvast dank voor je antwoord.
Rob
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Dat kan je toch gewoon proberen?
Maak even een backup van je scenario en probeer het uit. Lukt het niet, herstel je je wijzigingen. Lukt het helemaal niet meer, zet je je backup terug.
Wij hebben dat ook allemaal op die manier moeten avonturen en daar leer je meer van dan klakkeloos overnemen wat iemand anders je voor zegt.
Maak even een backup van je scenario en probeer het uit. Lukt het niet, herstel je je wijzigingen. Lukt het helemaal niet meer, zet je je backup terug.
Wij hebben dat ook allemaal op die manier moeten avonturen en daar leer je meer van dan klakkeloos overnemen wat iemand anders je voor zegt.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: `t Groene Hart
Ha Frison,
Ik wil niet iets klakkeloos overnemen, maar ik wil wel graag begrijpen wat ik ga doen.
Als ik jou goed begrijp zijn de wijzigingen van de markers die ik via 1 scenario aanbreng gelijk geldend voor alle andere scenario's ?
Om deze wijziging in alle scenarios te laten gelden dacht ik dat het via de route editor opgelost moest worden.
Ik hoor het wel !
Rob
Ik wil niet iets klakkeloos overnemen, maar ik wil wel graag begrijpen wat ik ga doen.
Als ik jou goed begrijp zijn de wijzigingen van de markers die ik via 1 scenario aanbreng gelijk geldend voor alle andere scenario's ?
Om deze wijziging in alle scenarios te laten gelden dacht ik dat het via de route editor opgelost moest worden.
Ik hoor het wel !
Rob
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: `t Groene Hart
Nee, dat zal je in de route editor moeten doen, anders werkt het niet in alle scenarios.
[edit]
Hou er wel rekening mee, dat alles wat je aan wijzigingen aanbrengt, alleen voor je zelf zal gelden. Je mag namelijk de gewijzigde route niet verspreiden!
Dat wil dus ook zeggen, dat je gemaakte scenario's alleen voor jou gaan werken, want op een niet aangepaste route gaat dat dus fout,
[/edit]
[edit]
Hou er wel rekening mee, dat alles wat je aan wijzigingen aanbrengt, alleen voor je zelf zal gelden. Je mag namelijk de gewijzigde route niet verspreiden!
Dat wil dus ook zeggen, dat je gemaakte scenario's alleen voor jou gaan werken, want op een niet aangepaste route gaat dat dus fout,
[/edit]
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: `t Groene Hart
Zoals Frison het omschrijft hoef ik weinig aan toe te voegen..
Maar dat zou je per station bij 1 spoor kunnen wijzigen zodat in dit geval Waddinxveen Triangel overblijft en vast staat voor de rest.
Dus de andere sporen niet wijzigen omdat deze naam in de scenario's zichtbaar word en je anders dezelfde namen krijgt.
Trouwens volgens mij kan dit geen kwaad al zou je een scenario in de release zetten met deze verandering als je maar van de interne naam afblijft.
Dat zou je kunnen testen door een scenario te maken met de originele naam en daarna in de route editor te wijzigen hoe het scenario en omroep reageert.
Maar dat zou je per station bij 1 spoor kunnen wijzigen zodat in dit geval Waddinxveen Triangel overblijft en vast staat voor de rest.
Dus de andere sporen niet wijzigen omdat deze naam in de scenario's zichtbaar word en je anders dezelfde namen krijgt.
Trouwens volgens mij kan dit geen kwaad al zou je een scenario in de release zetten met deze verandering als je maar van de interne naam afblijft.
Dat zou je kunnen testen door een scenario te maken met de originele naam en daarna in de route editor te wijzigen hoe het scenario en omroep reageert.