Verkanting inbouwen in bestaande bogen
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1322 keren
- Ontvangen waarderingen: 8237 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Overweg platen zijn toch gewone objecten, die kan je dan toch kantelen zodat ze gelijk met de rails liggen, of zie ik dat verkeerd?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Ja gewoonlijk wel maar deze zijn met rail-link vandaar ....., zal zo meteen eens kijken om dit iig uit de wereld te helpen en het ja dan nee kan.
Edit/
Ja draaien is mogelijk, ofwel we gaan maar weer eens aan de slag en word het sowieso mooier van. (had dit beter eerder kunnen bekijken)
Edit/
Ja draaien is mogelijk, ofwel we gaan maar weer eens aan de slag en word het sowieso mooier van. (had dit beter eerder kunnen bekijken)
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Jepparama
-
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1771 keren
- Ontvangen waarderingen: 1520 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Het wordt er wel heel erg mooi op merk ik al wel, echt gaaf om te zien
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Beheerder
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 687 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Dat kan
Mooi om te zien hoe je die oude trajecten bij de tijd houdt met de nieuwe COHA sporen, Michael bovenleiding en nu dus ook verkanting
- Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • TjoeTjoe
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 4
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 275 keren
- Ontvangen waarderingen: 808 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Heb de laatste dagen ook een aantal bochten met een radius groter dan 3500 meter gelegd over afstanden van 1,5 km. Eerst de bocht ingaan met een overgangsstuk. Als dan b.v. het bochtstuk 1367 meter lang is dan twee stukken van 500 meter in de bocht leggen en daarna nog een stuik van 367 meter. Dan weer met een overgangsstuk de bocht uit. Dan is wel het leggen van het eerste overgangsstuk heel belangrijk, de goed afstand maar ook de radius moet dan precies zijn. Inzoomen op het punt en dan met de Shift toets aan de slag. Maar met het programmatje werkt dat perfect.
Wat je wel ziet dat bij deze bochten met een radius van 3500 de verkanting nog minimaal is, daarom heb ik besloten dat bochten met een radius groter dan 4000 meter geen verkanting toe te passen.
Teun: als je met het overgangsstuk uit de bocht komt dan zie je de radius veranderen in 1 met een oneindigheidsteken erachter. Dat betekent inderdaad dat je dan uit de bocht bent.
Wat je wel ziet dat bij deze bochten met een radius van 3500 de verkanting nog minimaal is, daarom heb ik besloten dat bochten met een radius groter dan 4000 meter geen verkanting toe te passen.
Teun: als je met het overgangsstuk uit de bocht komt dan zie je de radius veranderen in 1 met een oneindigheidsteken erachter. Dat betekent inderdaad dat je dan uit de bocht bent.
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht:
- Jepparama
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Inderdaad BertTrain, zoals ik al melde is verkanting zo goed als niet waar te nemen in ruime bogen.
Jij houd dan 4000m aan maar ik ga voor minder bijv. iets van 2500m of zo dat ik dit niet meer doe.
En als er een wissel kort na een bocht aanwezig is word het weer een ander verhaal wat berekenen betreft, of je moet een boog krapper gaan maken zodat je in/uit de bocht niet in de wissel komt zeg maar.
Ofwel dat laat ik voorlopig maar even links liggen, eerst gaan we voor het gemak.
Jij houd dan 4000m aan maar ik ga voor minder bijv. iets van 2500m of zo dat ik dit niet meer doe.
En als er een wissel kort na een bocht aanwezig is word het weer een ander verhaal wat berekenen betreft, of je moet een boog krapper gaan maken zodat je in/uit de bocht niet in de wissel komt zeg maar.
Ofwel dat laat ik voorlopig maar even links liggen, eerst gaan we voor het gemak.
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Nou de verkanting van de Kippenlijn is een feit, de boog bij Ede Wageningen vooralsnog niet want daar zit een wissel in.
En oa. de boog bij Barneveld Noord heeft een straal van 305m en dat was nog een gepuzzel om het te kunnen maken.
Maar daar kwam ik uit door in de gebruikte trackrule dit op te geven:
<YardTrackLimits>
<iTrackRulesBlueprint-sCurvatureLimits>
<MaxSpeedTolerance d:type="sUInt32">60</MaxSpeedTolerance>
<MinRadius d:type="sUInt32">100</MinRadius>
</iTrackRulesBlueprint-sCurvatureLimits>
</YardTrackLimits>
En als je dan bij het maken YardTrack opgeeft in de route editor is het goed te maken met een korte boogstral en eenmaal klaar je het met de offset tool weer naar Main line omzet. (zie knipsel van de boog bij Barneveld Noord)
Let wel, had eerst een berekening met een begin/eind spoor element van 6.3m lang, en zo gemaakt, maar dat is af te raden i.v.m. het hobbelen omdat dan de verkanting op een kort stukje spoor plaatsvind.
Ofwel je moet het zo proberen te laten berekenen dat je ca. vanal 15m lengte krijgt
Tot slot nog een plaatje van Barneveld Noord, de trein zou haast omvallen gezien de schuinte wat zoals eerder gezegd bij kleine boogstralen goed tot zijn recht komt.
En oa. de boog bij Barneveld Noord heeft een straal van 305m en dat was nog een gepuzzel om het te kunnen maken.
Maar daar kwam ik uit door in de gebruikte trackrule dit op te geven:
<YardTrackLimits>
<iTrackRulesBlueprint-sCurvatureLimits>
<MaxSpeedTolerance d:type="sUInt32">60</MaxSpeedTolerance>
<MinRadius d:type="sUInt32">100</MinRadius>
</iTrackRulesBlueprint-sCurvatureLimits>
</YardTrackLimits>
En als je dan bij het maken YardTrack opgeeft in de route editor is het goed te maken met een korte boogstral en eenmaal klaar je het met de offset tool weer naar Main line omzet. (zie knipsel van de boog bij Barneveld Noord)
Let wel, had eerst een berekening met een begin/eind spoor element van 6.3m lang, en zo gemaakt, maar dat is af te raden i.v.m. het hobbelen omdat dan de verkanting op een kort stukje spoor plaatsvind.
Ofwel je moet het zo proberen te laten berekenen dat je ca. vanal 15m lengte krijgt
Tot slot nog een plaatje van Barneveld Noord, de trein zou haast omvallen gezien de schuinte wat zoals eerder gezegd bij kleine boogstralen goed tot zijn recht komt.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 8):
- Frison • Jepparama • mkasthijs • BertTrain • rommy136 • mprins62 • Wadlopertje • JobPeeters
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 4
- Gegeven waarderingen: 1836 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Mooi zeg! Met de verkanting erbij wordt het alsmaar mooier! Knap dat je dit doet! De resultaten heb je er dan ook naar..
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Na een paar keer opnieuw proberen moet het wel kunnen bij de boog voor Ede Wageningen, er zit alleen een maar aan.
Want zoals eerder gemeld gaat het met een kortere straal van 260.6m, nu 297.3m, en kan het als ik met de gegeven maten uit onderstaand proggie knipsel werk.
Mja wat is wijsheid om voor ca. 198m lengte de boel op de kop te zetten waarbij er ook nog een scherpere bocht nodig is al mag je maar 40 kmh.
Onder een tweetal plaatjes, te beginnen bij de wissel richting Ede, en plaatje twee eindigend op de rechte rails.
Hierbij gemeld dat de binnenste boog de bestaande is, en de buitenste van de verkanting.
Want zoals eerder gemeld gaat het met een kortere straal van 260.6m, nu 297.3m, en kan het als ik met de gegeven maten uit onderstaand proggie knipsel werk.
Mja wat is wijsheid om voor ca. 198m lengte de boel op de kop te zetten waarbij er ook nog een scherpere bocht nodig is al mag je maar 40 kmh.
Onder een tweetal plaatjes, te beginnen bij de wissel richting Ede, en plaatje twee eindigend op de rechte rails.
Hierbij gemeld dat de binnenste boog de bestaande is, en de buitenste van de verkanting.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1322 keren
- Ontvangen waarderingen: 8237 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Als je maar 40 mag, waarom vul ja dan 60 in?
Maar, ik zou het laten zo als het was. Wie valt daar over?
Maar, ik zou het laten zo als het was. Wie valt daar over?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Beheerder
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 169 keren
- Ontvangen waarderingen: 360 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Ik neem aan dat er net als in het echt een marge gerekend wordt.
Wissels waar je met 40 door mag kom je met 50 ook wel prima doorheen zonder de boel te slopen.
Wissels waar je met 40 door mag kom je met 50 ook wel prima doorheen zonder de boel te slopen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Nou Frits oa. om deze reden wat in de citaat is te lezen.Marklin schreef: ↑16 feb 2021, 10:16Let wel, had eerst een berekening met een begin/eind spoor element van 6.3m lang, en zo gemaakt, maar dat is af te raden i.v.m. het hobbelen omdat dan de verkanting op een kort stukje spoor plaatsvind.
Ofwel je moet het zo proberen te laten berekenen dat je ca. vanal 15m lengte krijgt
Maar in de route editor vul ik 40 in, ofwel het is alleen voor de berekenig van toepassing.
Zie knipsel en vergelijk onder All OK met de bovenstaande.
Ps. zal er eerst eens een nachtje over slapen wat betreft de verkanting aldaar.
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 4
- Gegeven waarderingen: 1836 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Als het mogelijk is om het in te bouwen bij Ede-Wageningen en het lukt je ook waarom zou je het dan niet inbouwen?
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Ja, zoals gezegd was het mogelijk en zodoende toch maar weer eens een poging gewaagd.
Want ik dacht maar zo verkanting is gewild dus zal je het krijgen ook.
Heb het nu zo gedaan dat de wissel waar de verkanting moest beginnen wat gedraaid zodat ik de boog wat ruimer kon maken om recht uit te komen en zit nu op 280.7m en nagenoeg gelijk met het bestaande spoor.
Dat alles is na behoren gelukt zij het na 2 dumps (je weet wel de zg. standaard out of memory) en een keer of 10 opnieuw proberen.
Want wat wil het geval dat het middelste spoor element een lengte moest hebben van 159.4m , maar kreeg te maken of je net onder de 159.5 bleef of net boven de 159.4 ging, ofwel 1/10 wat dus het verschil maakte en onder niet aangegeven word.
Zie als eerste het knipsel van de berekening, en een tweetal plaatjes uit station Ede Wageningen richting Barneveld:
Want ik dacht maar zo verkanting is gewild dus zal je het krijgen ook.
Heb het nu zo gedaan dat de wissel waar de verkanting moest beginnen wat gedraaid zodat ik de boog wat ruimer kon maken om recht uit te komen en zit nu op 280.7m en nagenoeg gelijk met het bestaande spoor.
Dat alles is na behoren gelukt zij het na 2 dumps (je weet wel de zg. standaard out of memory) en een keer of 10 opnieuw proberen.
Want wat wil het geval dat het middelste spoor element een lengte moest hebben van 159.4m , maar kreeg te maken of je net onder de 159.5 bleef of net boven de 159.4 ging, ofwel 1/10 wat dus het verschil maakte en onder niet aangegeven word.
Zie als eerste het knipsel van de berekening, en een tweetal plaatjes uit station Ede Wageningen richting Barneveld:
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 6):
- Frison • TheJAG • BertTrain • Wadlopertje • Jepparama • mkasthijs
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 4
- Gegeven waarderingen: 1836 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Wauw klasse gedaan zeg!! Is nog een heel gepuzzel zo te lezen.
Toch wel bijzonder knap om dit dan in te bouwen. Ook nog met een wissel.
Toch wel bijzonder knap om dit dan in te bouwen. Ook nog met een wissel.
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Zo, na het uitkomen van de verkanting tool (11 feb.) is de route zover mogelijk en ca. onder een boog van ca. 2000 gereed al zal er nog best een zitten die nog gekund had.
Maar met wat geven en nemen, en vooral bij bogen met bijv. 2 boogstralen is dit het geval.
Sommige bogen kost een half uurtje tijd maar er zaten erbij wat mij een dag koste om dat redelijk en aanvaardbaar te krijgen.
Had al gemeld dat ik met 60 en 140 km/u bogen kon maken maar gaande weg kon er ook een gemaakt worden met 100 km/u waarbij er een boog van 225 nodig is en dat in de trackrule onder passenger had opgegeven.
Hierbij krijg je een begin/eind spoor met een tussenmaat zeg maar en er minder lengte aan gebogen spoor nodig is om goed uit te komen.
Onder een knipsel rond Apeldoorn:
Maar met wat geven en nemen, en vooral bij bogen met bijv. 2 boogstralen is dit het geval.
Sommige bogen kost een half uurtje tijd maar er zaten erbij wat mij een dag koste om dat redelijk en aanvaardbaar te krijgen.
Had al gemeld dat ik met 60 en 140 km/u bogen kon maken maar gaande weg kon er ook een gemaakt worden met 100 km/u waarbij er een boog van 225 nodig is en dat in de trackrule onder passenger had opgegeven.
Hierbij krijg je een begin/eind spoor met een tussenmaat zeg maar en er minder lengte aan gebogen spoor nodig is om goed uit te komen.
Onder een knipsel rond Apeldoorn:
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 7):
- Frison • Elias • BertTrain • TjoeTjoe • Wadlopertje • Jepparama • JobPeeters
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 4
- Gegeven waarderingen: 1836 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Nja wat heet monnikenwerk?, met de corona lockdowm enz. regels leven we al als een monnik ....
Maar als je het bekijkt als het bezig zijn met verkanting, ja dan kan het soms wel monnikenwerk zijn om goed uit te komen waarbij je bijv. de boog met 1 graden meer of minder moet wijzigen om goed uit te komen bij oa. een wissel.
Daarom ben ik ook met de makkelijkste begonnen om er wat handigheid in te krijgen om nadien de wat lastiger bogen gedaan te hebben.
Had ook maar meteen wat vrij korte bogen ruimer gemaakt waar dan wel geen verkanting mogelijk was en nu vloeiender doorloopt.
Want bestaande scenario's word sowieso al een hekel punt dus kan dat er ook nog wel bij....
Edit/
Bij station Amersfoort zijn ook een aantal sporen voorzien van verkanting, de gebogen perronsporen is een ander verhaal dus niet gedaan.
Zie onder een van de sporen wat wel is gedaan:
Maar als je het bekijkt als het bezig zijn met verkanting, ja dan kan het soms wel monnikenwerk zijn om goed uit te komen waarbij je bijv. de boog met 1 graden meer of minder moet wijzigen om goed uit te komen bij oa. een wissel.
Daarom ben ik ook met de makkelijkste begonnen om er wat handigheid in te krijgen om nadien de wat lastiger bogen gedaan te hebben.
Had ook maar meteen wat vrij korte bogen ruimer gemaakt waar dan wel geen verkanting mogelijk was en nu vloeiender doorloopt.
Want bestaande scenario's word sowieso al een hekel punt dus kan dat er ook nog wel bij....
Edit/
Bij station Amersfoort zijn ook een aantal sporen voorzien van verkanting, de gebogen perronsporen is een ander verhaal dus niet gedaan.
Zie onder een van de sporen wat wel is gedaan:
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
- Jepparama • Wadlopertje • JobPeeters
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Zag nog een drietal vrij makkelijke bogen bij Utrecht Centraal die rijp waren voor verkanting en onderstaand plaatje er een van is:
Ps. dit topic heet dan wel Verkanting inbouwen in bestaande bogen maar dit proggie is ook goed te gebruiken voor bogen in nieuw te maken routes.
Want moet je vanaf een rechte stuk spoor beginnen met een boog maken wacht je daar even mee.
Leg dan eerst waar de boog ca. moet eindigen tijdelijk een paar km spoor zodat je goed recht zit op Google Overlay en werk vervolgens zoals aangegeven voor inbouwen van bestaande bogen.
Ps. dit topic heet dan wel Verkanting inbouwen in bestaande bogen maar dit proggie is ook goed te gebruiken voor bogen in nieuw te maken routes.
Want moet je vanaf een rechte stuk spoor beginnen met een boog maken wacht je daar even mee.
Leg dan eerst waar de boog ca. moet eindigen tijdelijk een paar km spoor zodat je goed recht zit op Google Overlay en werk vervolgens zoals aangegeven voor inbouwen van bestaande bogen.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- RcA51
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Zojuist de verkanting bij Hilversum Sportpark maar eens ingevoegd wat niet vanzelf ging.
D.w.z. had met 2 boogstralen te maken wat het er niet makkelijker op maakt en moet je een middenweg zien te vinden waarbij je zo min mogelijk hoeft te wijzigen.
Mja ontkomen doe je er niet aan met 2 verschillende bogen en moest oa. het perron, Bvl enz. in de bocht wat verlegt worden.
D.w.z. had met 2 boogstralen te maken wat het er niet makkelijker op maakt en moet je een middenweg zien te vinden waarbij je zo min mogelijk hoeft te wijzigen.
Mja ontkomen doe je er niet aan met 2 verschillende bogen en moest oa. het perron, Bvl enz. in de bocht wat verlegt worden.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
- Wadlopertje • Frison • Roy
-
- Moderator
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 340 keren
- Ontvangen waarderingen: 87 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Het is de moeite meer dan waard geweest zie ik al, wordt een dikke update straks!
-
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1983 keren
- Ontvangen waarderingen: 2266 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Ja Jepparama op zo'n proggie zat ik al tijden te wachten niet wetende dat het al een hele tijd bestond.
En omdat het zo goed werkt enz. nog maar een plaatje van de boog bij Arnhem Velperpoort die vandaag weer is afgerond.
En ja zoals vaker gezegd heeft dat weer consequenties voor scenario's zoals in dit geval voor de kalktrein getrokken door een NS 1300 die daar stond opgesteld en naast het spoor stond.
En omdat het zo goed werkt enz. nog maar een plaatje van de boog bij Arnhem Velperpoort die vandaag weer is afgerond.
En ja zoals vaker gezegd heeft dat weer consequenties voor scenario's zoals in dit geval voor de kalktrein getrokken door een NS 1300 die daar stond opgesteld en naast het spoor stond.
-
- Teamlid
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
- 4
- Locatie: Oliewagons aan het laden
- Gegeven waarderingen: 811 keren
- Ontvangen waarderingen: 721 keren
Re: Verkanting inbouwen in bestaande bogen
Hoi allen,
Alweer een tijdje terug dat hierop gereageerd wordt maar ik wil Jepparama nogmaals bedanken voor het delen van deze tool.
Ondertussen ben ik er een paar keer mee bezig geweest om bochten in o.a. 't Olielijntje te voorzien van verkanting en na een paar keer ermee aan het stoeien geweest te zijn en als het even niet lukt even wat stoeien met bijvoorbeeld de richting of je video bekijken heeft er in geresulteerd dat er in diverse bogen in de volgende versie van het Olielijntje nu verkanting te vinden is.
Nogmaals dank voor het delen
Alweer een tijdje terug dat hierop gereageerd wordt maar ik wil Jepparama nogmaals bedanken voor het delen van deze tool.
Ondertussen ben ik er een paar keer mee bezig geweest om bochten in o.a. 't Olielijntje te voorzien van verkanting en na een paar keer ermee aan het stoeien geweest te zijn en als het even niet lukt even wat stoeien met bijvoorbeeld de richting of je video bekijken heeft er in geresulteerd dat er in diverse bogen in de volgende versie van het Olielijntje nu verkanting te vinden is.
Nogmaals dank voor het delen
- Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht (totaal 2):
- Jepparama • Marklin
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.